Van Wanaka naar Te Anau 18/2

18 februari 2019 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 8 uur vertrokken uit Wanaka richting Queenstown. Nog een aantal fotostops en een koffiestop gemaakt voordat we in Queenstown aankwamen. Een van de fotostops was bij Bradrona, waar een lang hek vol bh’s staat, o.a. gedoneerd door vrouwen die langs zijn gekomen. Het complete verhaal vind je hier https://i.stuff.co.nz/southland-times/news/67461759/null

Nadat we in Queenstown waren aangekomen, kregen we wel 2,5 uur vrij 😱 Veel te kort! Had er graag wat langer gebleven 😊

Eerst met de gondola omhoog (heel steil en daar voelde ik de hoogtevrees echt nog wel in mijn kuiten dus die is niet weg 🙄) en daarna met de luge (soort skelter) een stuk naar beneden ... dat was zo gaaf! Ik had gelukkig 3 ritjes gekocht terwijl ik geen idee had wat het was maar wat vond ik dit leuk 🤗 Zat echt te gillen van plezier, voelde me weer een blij kind, heerlijk! Maar iedere keer weer omhoog met de kabelbaan en in de rij voor de luge kostte natuurlijk veel tijd.  We hadden nog 38 minuten over toen we de gondel naar beneden namen maar daarin moest er ook nog geluncht, geplast en eventueel geshopt worden 😳

Dus snel een vette en vooral veel te zoute friet gehaald bij Lord of the Fries (geen aanrader) en geen beroemde burger bij Fergburger waar mensen idd rijendik staan te wachten 🙄

Daarna weer de bus in en doorgereden naar Te Anau waar we 2 nachten blijven. De laatste keer dat we ergens 2 nachten zijn, hierna nog 3x 1 nacht voordat de groep vertrekt en ik nog 2 dagen in Christchurch blijf bij Pippa, die 13 jaar geleden een jaartje in de klas zat bij Nick en tegen wie ik altijd heb gezegd dar ik haar een keer kom opzoeken  😊

Gisterenavond heerlijk gegeten bij The Fat Duck, een zeer rijk gevulde vissoep, heerlijk! Daarna lekker in de regen terug gewandeld naar het hotel en op tijd naar bed!

De reis is bijns afgelopen en hoe gewekdig mooi en leuk ie ook is, ik ben ook best moe van alle indrukken 😳 De komende 6 dagen ga ik nog volop genieten, maar neem ook regelmatig een rustmomentje want we hebben nog behoorlijk wat kilometers te gaan in de bus en redelijk vol programma  🚎 De adrenaline kicks zijn wel geweest nu maar we gaan nog naar oa Milford Sounds wat bekend staat als (een van de) mooiste stukjes natuur van NZ. Jullie zien de foto‘s wel verschijnen 😊

1. Mary Van der Schelling:
    18 februari 2019
    Wat een heerlijk verslag weer ik geniet van je verhalen en fotos.❤😘
  2. Petra de Koning:
    19 februari 2019
    Ik geniet van jouw verhaal en jij geniet ook. Mooie foto’s
    Het is een erg mooi land geniet nog van die laatste dagen
    Je heb straks iets moois om terug te kijken.
  3. Kitty Jansen:
    21 februari 2019
    Nou ik snap dat je best moe bent van alle indrukken zeg! En echt bijzonder dat je Pippa bijna weer gaat zien na zo veel jaar...