Van Oamaru naar Christchurch 22/2

22 februari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Gisterenavond zoveel pinguïns gezien die aan land kwamen, zo leuk om te zien. Je kon ook naar een excursie maar dan zit je op een tribune op het strand tussen horden Aziaten die toch vaak de regels aan hun laars lappen is me opgevallen. Ze letten niet op en doen vaak precies de dingen waarvoor juist uitdrukkelijk is gevraagd ze niet te doen. Andere en dus langere route terug naat het hotel gekomen en toen hebben we er dus zomaar 10 in het wild gespot 🤗

Vanmorgen vroeg vertrokken om 7 uur (gaap 🙄) want de laatste rit vandaag was lang met weer de nodige stops onderweg. Een van de stops was een klimpartij bij Clay Cliffs. Ben niet helemaal naar boven gegaan, vanwege de vele losse stenen. Dat vind ik wat riskant bij het afdalen, moet er niet aan denken iets te kneuzen of erger. Maar wat was het weer prachtig daar 😍

Daarna door naar Lake Pukaki waar we heerlijk hebben gelunched aan prachtig blauw water op de rotsen, in de zon met de wind door het haar. Je kon daar verse zalm sashimi kopen 😛😋 500 gram voor 21 euro, zoooo lekker!

Ik dacht dat we aan Lake Tekapo zaten maar hoorde bij het vertrek dat we daar toen naar toe gingen 😂 Al die namen van al die plaatsen, soms gooi ik iets door elkaar.  Ook Lake Tekapo was erg mooi, het blijft betoverend die enorme blauwe meren, het groen, de bergen en de iedere dag indrukwekende luchten vol met de meest prachtige wolken.

Het is nu net 17 uur geweest en we rijden net Christchurch binnen. Vandaag is het 8 jaar geleden dat de aardbeving hier was dus het is memorial day hier. Zojuist bij het indrukwekende monument 185  chairs geweest 😢

Vandaag schijnt de zon maar vanaf morgenmiddag gaat het regenen zag ik en daalt de temperatuur van boven de 20 naar onder de 15 🙄 Best jammer want wilde best nog veel met Pippa doen waaronder ook best veel buiten, maar we verzinnen vast iets anders leuks.

Het duurt nog wel een klein uurtje voordat we in het hotel zijn denk ik zomaar (spitstijd hier) en om 19.30 hebben we ons afscheidsetentje met de groep. De laatste 3 dagen hebben we iedere keer maar 1 nacht ergens gelogeerd, lange reisdagen gemaakt, ontzettend veel mooie dingen gezien die ik zeker niet had willen missen maar er was erg weinig tijd om even bij te komen (zeker als je net als ik niet kan slapen in de bus 😦)

Dit is dus de laatste dag geweest met de groep. Het is me heel erg meegevallen maar 4 weken met een groep is ook best wel lang 😬 Volgens de meer ervaren groepsreizigers is dit echt een van de leukste groepen met amper ’gedoe’ die ze hebben meegemaakt, ik heb dus blijkbaar mazzel gehad 😄

Zal zeker proberen de komende 2 dagen ook nog hier te posten als ik met Pippa op pad ben maar de allermooiste plaatjes staan er denk ik wel op 😉 Alhoewel? Er zijn best veel mensen in de groep die foto‘s met een toestel hebben gemaakt en die deze thuis nog gaan uitzoeken etc dus ik verwacht binnen een aantal weken nog wel een aantal mooie plaatjes te ontvangen maar dan geef ik uiteraard wel gil als ik ze hier plaats.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mary Van der Schelling:
    22 februari 2019
    Super mooi buuf wat een geweldige weken heb je ons gegeven .Of we er zelf bij waren Top hoor.💋❤
  2. Kitty Jansen:
    22 februari 2019
    Zeker indrukwekkend dat monument! Bijzonder dat je er op de dag van de herdenking was. Ik had dat toen in Oslo,precies 5 jaar na de aanslag. Komt het allemaal extra binnen... Balen die omslag van temperatuur en de regen maar misschien valt het toch mee en anders maken jullie er vast ook wat moois van! Veel plezier de laatste paar dagen xx
  3. Marian:
    22 februari 2019
    Indrukwekkend monument; mooi ook. Hoop dat je nog een paar lekkere dagen hebt! Zal de dagelijkse blog wel gaan missen; stel voor dat je dit gewoon blijft doen....😂
  4. Johanna van de Laar-Pleij:
    22 februari 2019
    Hallo Judith, de groepsreis zit er dus op, vanavond nog met elkaar afscheidsdiner en dan voor jou nog 2 dagen met Pippa. Het monument zal heel indrukwekkend geweest zijn.
    Je hebt de laatste dagen veel gereisd. Wat jammer dat die Aziaten alles aan hun laars lappen daardoor heb je de pinguïns toch wel gemist maar je heb ze in het wild gezien, eigenlijk nog mooier. Ik wens je veel plezier, wat zal het stil voor je zijn, als je 4 weken met een groep op stap geweest zijn en nu met z'n tweeën. Als ik niets meer hoor dan wens ik je een goede thuisreis. Hele mooie foto's
    Liefs Annie.
  5. Petra de Koning:
    24 februari 2019
    Het was heel leuk met jouw op reis ook al waren we thuis toch ook mee genoten van al je mooie foto’s en leuke verhalen
    😘👍