Christchurch

23 februari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vrijdagavond hebben we met de hele groep gegeten in een restauravt waar toevallig ook live muziek was dus ook nog heerlijk gedanst. Afscheid genomen van onze fantastische reisleidster Ageeth, echt wat een topper is dat!! Zo leuk, enthousiast, lief, behulpzaam, praktisch en vol humor! 🤗👍💖 Laat naar bed gegaan en op tijd eruit want wilde   mijn koffer en reistas zodanig inpakken dat voor de komende 2 dagen alles in mijn reistas zat en mijn koffer zo min mogelijk open hoeft (ik moet zondagvanavond echt op mijn koffer gaan zitten om ‘m dicht te krijgen 😱)

De groep ging om 9 uur richting vliegveld dus ik had een kwartiertje eerder met Pippa afgesproken die mij pp kwam halen bij het hotel. Het weerzien was mooi, allebei tranen, zo fijn om haar weer te zien na 13 jaar 💖 Pippa voorgesteld aan en afscheid genomen van de groep, best raar na zo lange tijd samen te zijn geweest.

Met Pippa direct naar een leuke markt gereden waar allerlei verse en zelfgemaakte spullen worden verkocht door diverse nationaliteiten, uiteraard was er ook een NL kraam dus we hebben lekker een appeltaart meegenomen. Verder veel brood, scones, pannenkoekjes, allerlei olijven (heeeeele grote 😱), bouillons, worstjes en nog veel meer lekkers. De zon scheen, het was er gezellig druk, erg leuk om zo de dag te beginnen. Toen even naar het huis van Pippa en haar verloofde Ben (die ik nog niet heb ontmoet want hij is weg met vrienden en komt vanmiddag thuis). Bagage neergezet, wat gegeten en weer op weg naar het centrum. Christchurch heeft het op 2 na grootste stadspark ter werekd (de grootste zijn in Vancouver en NY) dus lekker In het park gewandeld. Daarna heerlijk geluncht waar we toevallig ook nog Ageeth tegen kwamen die niet met de groep terug vloog omdat ze nog een paar dagen naar Sydney ging. Om 14.45 hadden we een bootje gereserveerd maar we zaten natuurlijk zo te kletsen dat we de tijd vergaten en rennend naar de bootjes moesten waar we 2 minuten te laat aankwamen maar gelukkig toch nog mee mochten. Heerlijk rekaxed half uurtje gevaren in een soort gondel, niet spectaculair, wel lekker om even de  lunch te laten zakken.

Pippa had haar Segway meegenomen, op dat ding gaat ze altijd naar haar werk en ze kan er dus goed mee overweg. Harder/zachter bedien je met je vketen en je stuurt met je knieën 🙄 Gelukkig mocht ik op een elektrische autoped 🛴 Eerst even geoefend maar dat ging best ok en zo lekker door de stad gesjeesd 😊 We hadden erg veel bekijks  want Pippa is natuurlijk een leuke meid om te zien maar voornarmelijk vanwege haar Segway, dus veel mensen spraken haar aan over dat ding.

Rond 17 uur werd het wat kouder en zijn we terug naar huis gegaan. Kopje thee erbij, gekletst en foto‘s gekeken.  Daarna terug de stad in maar eerst een burger gegeten bij Burgerfuel, zooooo lekker 😋 De extra calorietjes er weer geprobeerd af te lopen tijdens het Lantern Festival, overal verlichte lantarens langs het water, erg leuk en mooi!

Het is nu bijna 9 uur in de ochtend en hoor dat Pippa wakker is dus ik ga er ook zo uit. Eens kijken wat we vandaag gaan doen, want in tegenstelling tot NL is het hier nu frisjes en hoorde ik ook regen ☔️ We gaan het in ieder geval leuk hebben 😊

1. Mariette:
    23 februari 2019
    Hi Judith, ik heb nog eens teruggekeken wat je allemaal hebt gedaan deze reis. Bizar! Wat heb je veel meegemaakt. Ik denk dat deze reis je nog lang bij zal blijven. Super😄
  2. Jaap van Elst:
    23 februari 2019
    wat een mooie/bijzondere afsluiting...
  3. Harold:
    24 februari 2019
    Je heb iig een mooie tijd gehad. Dus ook veel te vertellen bij thuiskomst
  4. Mary Van der Schelling:
    24 februari 2019
    Wat een fijne afsluiting van een mooie tijd.Super.❤😘😍
  5. Petra de Koning:
    24 februari 2019
    Leuke afsluiting geniet er nog even van
  6. SILKE:
    24 februari 2019
    Ja zeker, heel gezellig voor jou zo een afsluiting ;-) SUPER. Nog voor even.. veel plezier samen daar en alvast een veilige terugreis naar kikkerland. Liefs
  7. Johanna van de Laar-Pleij:
    25 februari 2019
    Hallo Judith
    gisteren ben ik niet aan mailen toegekomen, wat heb je een ontzettend drukke dag gehad maar ja je wil er zoveel mogelijk uithalen. Ik hoop dat de laatste dag ook heel gezellig wordt of is geweest, ik zou weer even terug moeten rekenen voor het tijdsverschil.
    Geniet maar met volle teugen want het is nu haast voorbij.
    Lieve groetjes Annie