Wanaka 17/2

17 februari 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Gisteren om 20 uur aangekomen in Wanaka, snel omgekleed en nog een hapje op de boulevard gaan doen met mijn ‘roomie’ Jantje, een leuke en vooral lieve Friezin 😊 Heerlijke pasta met garnalen gegeten en nog wat rond gelopen op de gezellig drukke boulevard van Lake Wanaka.

Heerlijk geslapen en om 9.30 werden Jantje en ik opgepikt bij het hotel om te gaan paragliden 🤗 De rest van de groep ging met de jetboat mee of naar een wijnproeverij maar wij vonden dit allebei wel een uitdaginging. Opgehaald door de eigenaar, Richard van Nieuwkoop, een echte kiwi met NL roots. Leuke vent, gezellig mee gepraat ook om de zenuwen wat te onderdrukken 😬 Aangekomen bij de ontmoetinga- en tevens landplek moest ik weer op de weegschaal (ben nog nooit zo vaak gewogen maar heb ook nog nooit zoveel gevlogen 😄), werd ik weer niet blij van 😳 maar hey ik rook niet hè 😂 We kregen een helm en paar handschoenen en toen was het wachten op het busje dat ons naar 1100 meter hoogte ging brengen. Ik zag op tegen de start, dat leek me het engste maar dat ging zo makkelijk en snel. En dan vlieg je dus ineens, zo kicken! Prachtig weer,  schitterend uitzicht over het meer, vlak langs de rotsen met mooie watervallen .... adembenemend mooi 😍 Kan ook weer van het ‘wanna-do’ lijstje 👍

Daarna lekker koffie gedronken op terras, door hef dorpje geslenterd, wat souvenirs gekochr, besloten om lekker in de tuin bij onze benedenburen te eten dus een heerlijk vers gebraden kippetje en salade gehaald bij de New World supermarkt. Geweldig grote supermarkt met veel verse spullen, ook vlees en vis.

Nog even snel naar het strand gelopen om naar de zonsondergang te kijken, het was fris dus ipv terrasje toch maar terug naar het hotel. Daar zagen we nog een groepsgenoot zitten en na even twijfelen toch maar besloten om even naar de Ierse pub te gaan, was wel even gezellig met live muziek. Middernacht thuis, laatste spullen ingepakt en nu al weer op weg naar Milfords Sounds via Queenstown waar we een middagje verblijven. Gaan er weer een superdag van maken 😎

1. Jaap van Elst:
    17 februari 2019
    wat maak jij een hoop mee!! Mooi en soms ook spannend!!
    Ik zie mezelf nog niet direct paragliden, of misschien toch wel?
  2. Petra de Koning:
    18 februari 2019
    Wat een spannende dingen doe je maar je vind het leuk dus doorgaan met alles. Mooie foto’s
  3. Mary Van der Schelling:
    18 februari 2019
    Laat eens weten of je het nu ontvangt Judith.Hij geeft aan reactie geplaatst zelf zie ik dat niet..
  4. Gaby:
    18 februari 2019
    Wat gaaf allemaal wat je doet Judith.
  5. Monica kerskes:
    18 februari 2019
    Gaaf zeg, paragliden...jij durft!!
    Wat een fantastische avontuur!
    Kusjes. Monica