Te Anau - Milford Sounds 19/2

19 februari 2019 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vandaag stond een boottocht op de Milford Sounds gepland. Was slechts 2 uurtjes rijden vanaf het hotel maar er waren tussendoor de nodige wandel/koffie/plas/fotostops  gepland dus we hadden er 6 uur voor uitgetrokken. Gisterenavond waren de weersvoorspellingen zo slecht dat we in ieder geval 1 lange wandeling van 2 uur hebben geskipt dus we konden lekker uitslapen tot 8 uur 🤗

Om 9.15 vertrokken en na een plas- en 2 kleine wandelstops op weg naar de koffiestop. En toen ging de bus kapot 🙄 We moesten behoorlijk klimmen en verder dan de 2e versnelling wilde de bus niet meer dus we gingen met een sukkelgangetje de berg op, tot grote ergernis van alle bestuurders achter ons.  Uiteindelijk konden we stoppen op een parkeerplaats waar nog meer bussen stonden en onze fantastische reisleidster binnen no time had geregeld dat wij met 19 personen mee konden rijden met een Spaanse toeristenbus die ook naar de haven moesten voor een rondvaart. Precies op tijd arriveerden we in de haven voor onze afvaart om 13.35

Ja en toen? Toen heb ik me ruim 2 uur staan vergapen aan zoveel natuurschoon. Ja het regende soms, maar dat hoort daar eigenlijk ook in die ingeving want anders zie je al de prachtige watervallen niet. Heb aardig wat filmpjes en foto’s geplaatst en hopelijk krijgen jullie een beetje mee van het overweldigende gevoel dat ik daar kreeg. Er stond erg veel wind dus geniet van de beelden maar zet je geluid zacht 🙉

Na de boottocht had Ageeth al weer een andere bus gecharterd dus we konden gewoon weer terug naar Te Anau, wat ik overigens een beetje mistroostig plekje vind. Wellicht komt het door het mindere  weer of door het wat sombere hotel, ben blij dat we hier morgenochtend vertrekken richting Bluff en daarna naar Invercargill. Nog 3 nachten in 3 verschillende plaatoen en dan zit de groepsreis erop en mag ik nog even lekker gaan genieten van 2 dagen Christchurch bij Pippa, die ik 13 jaar niet heb gezien en naar welke ontmoeting ik dus heel erg uitkijk 🤗

1. Gaby:
    19 februari 2019
    Wederom mooie foto's, prachtige video's en een heel indrukwekkend landschap.
  2. Jaap van Elst:
    Weer fantastische ervaringen!!
    En wat vliegt de tijd..
  3. Mary Van der Schelling:
    19 februari 2019
    Wat super mooi toch weer.Zoveel indrukken geweldig.❤😘
  4. Lisette:
    Genieten zeg!
  5. Johanna van de Laar-Pleij:
    19 februari 2019
    Hallo Judith, het gaat nu el snel naar het einde van de reis maar je hebt volgens mij nog een geweldige afsluiting, Pippa na 13 jaar weer ontmoeten dat moet geweldig zijn voor je. Je zal in die twee dagen wel niet helemaal bij kunnen praten, 13 jaar het is een hele tijd.
    Ik wens je de laatste dagen nog veel moois en extra genieten omdat het eind in zicht komt.
    Lieve groeten Annie
  6. Marian:
    19 februari 2019
    Zag vandaag al de foto's op Facebook. Zelfs op een plaatje overweldigend, in het echt lijkt het me nog zoveel indrukwekkender! Wat een mooie herinneringen maak jij deze reis!
  7. Harold:
    20 februari 2019
    Mooi hoor. Je hebt wat te vertellen bij thuiskomst
  8. Petra de Koning:
    20 februari 2019
    Wederom mooi ondanks het mindere weer ziet het er heel mooi uit nog even en dan naar Pipa leuk toch
  9. Kitty Jansen:
    21 februari 2019
    Wat bof je met Ageeth als reisleidster zeg! Vond haar al een erg leuk mens maar fijn dat ze alles ook zo goed regelt zoals met die kapotte bus. En heerlijk al die mooie watervallen die je ziet tijdens deze reis! Ben ik gek op 😍