Van Greymouth naar Wanaka 16:2

16 februari 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen ging om 5.45 de wekker, best vroeg in de vakantie 😦 Weer een lange rit voor de boeg met als het een beetje mee zou zitten een lange stop bij Fox Glacier. Daar kan je met de helicopter over de gletsjers Fox Glacier en Fransz Josef vliegen en/of landen en/of een korte stop doen of een wat langere waarbij je met een gids 2 uur over de gletsjer gaat wandelen, uiteraard met de juiste uitrusting 😉 Onze reisleidster doet nu voor het 7e jaar Nieuw Zeeland en zij heeft nog nooit meegemaakt dat deze excursie doorging 😱 Het weer in de bergen kan razendsnel (binnen 15 minuten) omslaan en je moet met helicopters naar de gletsjer dus bij de minst geringe twijfel over bewolking wordt er niet gevlogen.

Maar wij zijn de Lucky Group volgens Ageeth (reisleidster) en dat klopt; vandaag heb ik een van de meest spectaculaire dingen gedaan ooit! In een helicopter (naast de piloot 😎) naar de gletsjer gevlogen, daar geland, spikes onder de schoenen gebonden en over de gletsjer gewandeld, door en langs ijsgrotten en -spleten gekropen en me vergaapt aan de prachtige omgeving 😍 Weer kan ik lastig  omschrlijven hoe bijzonder en gaaf dat was. Heb nog niet alle foto’s van iedereen maar wel alvast een paar en wat filmpjes. Als jullie er half zo van genieten als ik heb gedaan, is je dag al helemaal goed denk ik zomaar 😊

Onze gids was Stretch, die naam had hij hIer gekregen vanwege zijn niet geringe lengte 😳 Hij komt oorspronkelijk uit NL dus hij kon ons mooi in het NL begeleiden, weliswasr met een zwaar accent want hij werkt al jaren in het buitenland maar wat een leukerd vond ik het 😊

Hierna weer in de bus om verder naar Wanaka te rijden (nog 4 uur) met diverse wc- en ‘Japanse‘ fotostops (heel snel dus, oa langs Mount Hooka, Makarora rivier en Lake Wanaka) Ik zit dit nu te schrijven in de bus (het is nu net 19 uur geweest), ben niet zo goed in slapen in een bus dus ben naast de chauffeur gaan zitten zodat jullie ook nog iets kunnen zien van wat wij onderweg zien. Hopelijk hebben we goede WiFi in het hotel en kan ik dit snel posten incl alle foto s en video’s ...enjoy 😘💖

1. Gaby:
    16 februari 2019
    Wow wat een mooie ervaring. In the pocket.
  2. Lisette:
  5. Marian:
    Wat mooi!!!
  6. Johanna van de Laar-Pleij:
    Hallo Judith
    wat een ervaring om zoiets te doen, langs en in ijsgrotten, - spleten, als ik het zo zag op het filmpje kreeg ik het al een beetje benauwd, laat staan in het echt, maar het is natuurlijk schitteren om mee te maken, het zal éénmalig zijn, gelukkig staat alles op video en foto's op die manier kun je er lang van genieten. Als je weer thuis bent zul je wel een tijdje nodig hebben om weer aan het gewone Nederlandse leven te wennen.
    Liefs Annie
  7. Josje:
    17 februari 2019
    Weer een hele gave ervaring rijker. Lijkt me heel spannend.
    Heb je nog ruimte in je hoofd om al die indrukwekkende beelden en ervaringen op te slaan?
  8. Kitty Jansen:
    17 februari 2019
    Wat een geluk dat deze excursie door ging!! Echt een onbeschrijfelijke ervaring( die je toch geweldig hebt omschreven!😉 )
  9. Petra de Koning:
    18 februari 2019
    Weer een ervaring rijker wat ziet dat er spectaculair uit zeg.