Van Tongariro naar Wellington

7 februari 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen al weer vroeg (7.30) vertrokken vanuit Tongariro. Leuk hotel maar behalve de Alpine crossing is er weinig te doen/beleven. Koffiestop gemaakt op een leuk zonnig terras met veel dieren, beetje idee van een kinderboerderij, was leuk. Daar ook direct lunch gekocht wat we vlakbij Wellington hebben opgegeten terwijl we ook afscheid vierden van Scott, onze chauffeur op het noordereiland. Leuk manneke, heel mager, olijk hoofd, geweldige oneliners en hij sprak een aardig woordje Nederlands met een schattig accent 😄

Daarna een sight seeing tour door Wellington gehad; lijkt me een leuke gezellige stad maar ik begreep dat dat alleen zo voelt als de zon schijnt. Het waait hier namelijk bijna altijd (en flink ook) en als het dan ook nog bewolkt is of regent, is er erg weinig aan hier en wordt de stad als somber/deprimerend ervaren . Maar wij hebben geluk, volop zon vandaag en morgen waarschijnlijk ook 😎 Ik zou morgen eigenlijk een filmtour gaan doen (https://www.wetaworkshop.com/visit-us/the-weta-cave/) maar ik vind de stad te leuk met al zijn leuke straatjes, winkeltjes en terrasjes dus ga morgen lekker een dagje in de stad doorbrengen.

Bovenop Mount Victoria heb je een waanzinnig uitzicht over de gehele stad, erg mooi 😍 Ons hotel zit  middenin het centrum, kleine maar schone kamers. Ik slaap weer alleen dus vind dat kleine niet zo erg 😉 Heb de afgelopen 2 nachten te weinig geslapen (2 nachten naast iemand die door mijn oordoppen heen snurkte) dus ik ga zo even een tukkie doen. Hoef pas om 19 uur weer in de lobby klaar te staan als we met een groep lekker gaat eten in een restaurant met fantastisch uitzicht (en geweldige keuken schijnt 😋)

Weet niet of ik morgen nog tijd heb om wat te schrijven maar zaterdagochtend vertrekken we hief om 6.30 richting vliegveld waar we met 2 Cessna toestellen (ieder max 12 pers)  naar het Zuidereiland vliegen. Daar aangekomen kunnen we kiezen of we ‘the upper Queen Charlotte dagwandeling‘ gaan doen (14 km, steil, klimmen, dalen over rotsen met mos bekleed, duur: 7 uur) of met de boot mee naar ons verblijf in the Marlborough Sounds ... 3x raden wat ik ga doen? 😬🚤

We verblijven in het Wilderness Park, super basic, gedeeld sanitair, stapelbedden, gezamenlijke keuken maar de locatie schijnt echt geweldig te zijn!

Geen bereik dus daar dus even geduld hebben tot ma of di als we in het volgende park zitten 😊

1. Lisette:
    7 februari 2019
    Gaaf! Back to basic😊 benieuwd!
  2. Marian:
    7 februari 2019
    Ben benieuwd naar het vervolg! Ik denk dat ik toch maar eens ga sparen....😉
  3. Harold:
    Ik raad 1 x fout 🤔 wandelen 😁
  4. Petra de Koning:
    7 februari 2019
    Erg leuk je maakt heel veel leuke dingen mee
  5. Johanna van de Laar-Pleij:
    8 februari 2019
    ik weet wel zeker wat jij gaat doen in Wellington, eigenlijk geen vraag.
    Dit is wat mij betreft een wandeling om een blessure op te lopen of erger.
    Rotsen met mos bekleed, het kan niet gladder. Geniet van de winkels.
    Natuur komt wel weer.
    Annie