Fly like an angel - 5/2

6 februari 2019 - Mount Ruapehu, Nieuw-Zeeland

Vandaag liep de helft van onze groep de Tongariro Alpine crossing van 19km. De niet-bikkels zouden in de morgen een korte wandeling doen en ‘s middags eventueel kunnen vliegen boven de vulkanen. Toen Ageeth, onze reisleidster, dit wilde boeken gisterenmiddag werd er al gezegd dat de kans op bewolking aanwezig was en ze niet konden garanderen dat er gevlogen zou worden. Of we niet direct wilden, want gisterenmiddag was het stralend zonnig weer. Wow, even schakelen hoor, om 16.15 horen dat je om 17 uur gaat vliegen boven de 3 vulkanen 😳

In ons vliegtuigje pasten 5 passagiers. Om het gewicht goed te kunnen verdelen moesten we eerst allemaal op de weegschaal. Daar werd ik niet blij van maar ik heb me bedacht dat ik hele zware wandelschoenen heb, dat kan niet anders 😂)

Ik mocht achterin met Yvonne en wij moesten als eerste instappen. Hier zijn vast ook foto's van gemaakt maar die heb ik jammer genoeg nog niet. Mijn eigen mobiel was leeg dus kreeg er 1 mee van iemand die aan de grond bleef. Gek hè, dan knip je er toch gewoon minder 🙄 maar ja, heb in ieder geval iets 😊

Veiligheidsinstructies gekregen, koptelefoons op en gaan met dat ding. Jazeker heb ik even gedacht aan Sala 😱🙈 Zo’n klein vliegtuigje hotst en botst als een gek, elke windvlaag voel je, gelukkig kraakte er niets 😄 Als je die vulkaan vanaf de grond ziet en bedenkt dat je met dat kleine propeller vliegtuigje erboven gaat vliegen dan weet je dat het ding echt heel goed moet klimmen en dat voel je echt wel! Maar wat was het gaaf 😎😍 Zelfs al hoorden we om de 5 minuten in onze oren dat er een paar ‘bumps’ aan kwamen (luchtzakken) en mijn hart soms toch even oversloeg 🙈 Had het voor geen goud willen missen!

1. Berend:
    Machtige foto s.
    Wat een lef heb jij zeg.
  2. Josje:
    6 februari 2019
    Supervette ervaring en hele gave foto's. Dat neemt niemand je meer af, Judith.
  3. Johanna van de Laar-Pleij:
    6 februari 2019
    in één woord geweldig dat je dit ervaren hebt, het moet af en toe toch ook wel erg spannend geweest zijn, vooral met die luchtzakken maar ook dit doe je maar één keer, het is goed dat het weer opgeknapt was en de wolken verdwenen. Mazzel dus.
    Groetjes Annie
  4. Johanna van de Laar-Pleij:
    6 februari 2019
    hele mooie foto's maar ik krijg ze wederom niet opgeslagen maar dat zal wel aan mij liggen, ik ken maar één manier en dat zal te weinig zijn maar ik heb ze wel bekeken, schitterend. Ook de videofilmpjes bekeken, wat een reis!!!!!!!
    Annie
  5. Renate:
    Super gaaf uitzicht!
  6. Ellen:
    Gaaf zeg, goed gedaan Juuth!!🙃
  7. Monica kerskes:
    6 februari 2019
    Wat overweldigend zo vliegend boven vulcaan... heel bijzonder! Ook wel spannend, zou ik dan vinden...kusjes, Monica
  8. Lisette:
    7 februari 2019
    Absoluut te zware wandelschoenen😉 Cool verhaal!