8/2 Wellington

8 februari 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na eindelijk weer eens meer dan 6 uur te hebben geslapen, redelijk fris en fruitig de dag begonnen met een lekker uitgebreid ontbijt in het zonnetje, heerlijk! Daarna naar de kabelbaan gelopen en via de gondel naar de prachtige botanische tuinen van Wellington. Het was prachtig weer, dus lekker de tijd genomen om van al het moois te genieten. Honderden bloemen en planten gezien, prachtige kleuren maar hoe ze heten? Geen idee 😬

Daarna heerlijk op ons gemak naar old st Pauls cathedral gelopen. Schattig klein kerkje, wit aan de buitenkant, van binnen veel hout en prachtige glas in lood ramen. Toen over de werf gelopen naar een heerlijke plek aan het water vol terrasjes en grasvelden met zitzakken. Hier zitten studenten, toeristen en zakenlui bij elkaar, zo gemoedelijk zoals alles hier gemoedelijk gaat. Geen stress, iedereen is super vriendelijk in winkels en restaurants, echt zo’n verschil met NL. Overal waar je komt is er gratis water op tafel en als de fles leeg is, komt er gewoon een nieuwe ... en nee, die staan niet op de bon. Omdat we vaak met een grote groep gaan eten en de bestellingen nogal variëren qua grootte en prijs, rekenen we allemaal apart af. Totaal geen probleem hier, moet je bij ons eens proberen, daar staat vaak al aangegeven dat er alleen per tafel kan worden afgerekend 🙄 Ik had het al eerder gemeld maar vind het ook zo fijn dat hier zoveel gratis openbare toiletten zijn en de meesten zijn nog erg schoon ook.

Vanavond heb ik niet mee gegeten met de groep. De komende 2 dagen zitten we in de middle of nowhere en doen we dus al veel samen, wilde nog even een momentje alleen pakken. Heb lekker een uurtje alleen door de stad gelopen (om erachter te konen dat de krleg waar we gisteren zaten echt vlak achter ons hotel zit, echt nog geen 100 m, en wij er toch zeker een kwartier over hebben gedaan om thuis te komen gisteren en we niet eens drinken waren 🤣

Thuis gekomen met sushi, een heerlijke m&m reep en wat te drinken. Muziekje aangezet, koffer helemaal leeggegooid en opnieuw ingepakt en gewogen. Morgenochtend om 6.40 richting vliegveld en er mag echt geen bagage hoven de 20kg mee. Gelukkig wegen ze per vliegtuig (dus 12 pers bij elkaar) en ik mper zorgen dat ik bij de mannen in het vliegtuig zit, die compenseren wel mijn extra 3 kg 😇😄

De eerste helft van de reis zit er bijna op. De reis heeft me tot nu toe nog geen moment teleurgesteld, iedereen is zo vriendelijk en aardig, en.alle dingen die ik heb gezien zijnl prachtig, indrukwekkend en soms overweldigend. Morgen dus afscheid van het Noordereiland, al zou dit nu al ales zijn, dan was het de reis al meer dan waard 🙏

1. Johanna van de Laar-Pleij:
    8 februari 2019
    een heel goed verhaal, je hebt de laatste dagen veel gezien maar er was ook tijd om te relaxen. Je bent dus de volgende twee dagen echt op elkaar aangewezen.
    Ik wens je fijne dagen en af en toe maar een beetje afstand nemen van de groep met je eigen gedachten bezig zijn.
    Ik dacht dat ik de foto's goed gedownload had maar het was niet zo, ik bewaar ze wel.
    Groetjes Annie
  2. Caroline:
    Het is echt een fantastische reis. Geniet van deel 2! Goede vlucht 🛩
  3. Dick:
    8 februari 2019
    Mooi om je avonturen zo te kunnen volgen Judith.
    Je boft maar!
  4. Kitty Jansen:
    8 februari 2019
    Haha zo herkenbaar wat die bagage betreft! Ik heb ook wel eens met een OA vakantie met een man samen ingecheckt omdat ik ver over de 20 kilo zat. :)) Ik had al eens gelezen dat de mensen daar zo anders met elkaar omgaan, iedereen is ook gelijk daar, opleiding is bijvoorbeeld helemaal niet belangrijk. Hoe anders is dat in Nederland.
  5. Mary Van der Schelling:
    8 februari 2019
    Mooi Judith net of we er zelf zijn.top hoor❤💋
  6. Janita Blom:
    8 februari 2019
    Wat leuk je blog te lezen en ook dubbel, het had fijn geweest je kamergenote te zijn.
    Lekker genieten Judith en wellicht spreken wij elkaar ooit. Ik herken veel van mezelf in jou.
    Lieve groet Janita
  7. Peter Petiet:
    10 februari 2019
    Ontzettend leuk om je zo te volgen, prachtige foto’s, veel plezier! Groetjes, Peter P
  8. Petra de Koning:
    10 februari 2019
    Super verhaal en het zieker zo goed uit en je doet van alles leuk hoor