Van noord naar zuid 9/2

11 februari 2019 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Waar zal ik eens beginnen met de belevenissen van de afgelopen 3 dagen? Bij het begin maar 😊

Om 6.40 de taxibusjes in richting vliegveld. Uiteindelijk viel het super mee met het gewicht van de bagage omdat EN het vliegtuigje niet vol zat EN alles op 1 hoop wordt gegooid dus met een paar mannen die onder het gewicht zitten, no problem. Dan eerst je koffers zelf afgeven bij de gate 🙄 Je hoeft ze nog net niet zelf in het vliegtuigje te stoppen 😄 Daarna weer terug door de slurf voor een broodje en bak koffie. Echt gaaf zijn de vogels uit The Hobbit die daar levensgroot in de hal hangen. Toen het vliegtuigje in, de ene helft van de groep om 8.05 en wij om 8.15. Wat een enorm gaaf gevoel om op deze manier te vliegen! Sommige mensen begrijpen niet dat Sawadee kiest voor het vliegtuig i.p.v. de boot maar dit is zo gaaf en juist daarom 1 van de hoogtepunten van de reis 😍

Op het vliegveld aangekomen in de bus naar Picton, daar over op de boot naar Shipcove en daar lag Craig al met zijn kleine speedboot te wachten om ons naar de homestead te brengen. Wat een reis maar hij liep als een trein. Iedereen en alles was op tijd, dus het liep helemaal gesmeerd 👍 En dan kom je aan gevaren bij een prachtig eiland en weet je niet waar je kijken moet want de natuur is zo mooi en indrukwekkend 😱 Ik heb best wat filmpjes en foto’s geplaatst omdat ik het zo graag vast wilde leggen hoe bijzonder dit plekje is want ik kan het gevoel niet onder woorden brengen. Terwijl ik dit tik lopen de tranen al weer, het was er zo mooi, zo vredig, zo eenvoudig en ik heb nooit geweten dat ik zo stil kon zijn en worden van zoveel moois in de natuur 💖

Craig woont daar al 26 jaar met zijn vrouw Trudy en hun zoon Aaron (9) en zijn schoonmoeder. Ook heeft hij hulp van 4 vrijwilligsters, allemaal lieve leuke meiden uit Europa. Er is geen WiFi, een eenvoudig ontbijt, een piepklein winkeltje waar je wat chips, nootjes of drankje kan kopen, avondeten wordt bereid door de vrijwilligers, we hebben echt geweldig gegeten beide avonden 😛 Gisteren vIerde 1 van mijn reisgenoten zijn 65e verjaardag dus voor hem was er een pavlova verjaardagstaart gemaakt 👍 Je kan er heerlijk wandelen, in duur variërend van 1 tot 7 uur dus voor ieder wat wils. Verder had ik de mazzel een van de kamers te krijgen met het meest waanzinnige uitzicht dat je je voor kunt stellen. Al zou je keichaggi wakker worden, als je het gordijn opendoet en je ziet dit uitzicht, dan komt er spontaan een hele grote grijns op je gezicht, of je nu wilt of niet 😉

De eerste dag heerlijk gewandeld en daarna op de veranda gezeten met een boekje, ook wel eens lekker. De tweede dag heeft Craig ons meegenomen met de boot naar een eiland verderop waar veel vogels verblijven. Daar de wandeling naar de top gemaakt (hijg, steun, puf) maar als je daar dan bent .... 😱😱😱 Zo mooi!

Het wordt wellicht wat saai, ik val in herhalingen wat de superlatieven en foto’s betreft maar als je dat zo ervaart moet je er maar wat sneller doorheen scrollen 😄

Morgenochtend worden we om 8 uur opgehaald en ga ik eerst een stukje met de bus, dan varen, daarna kayakken en dan nog een wandeling van 2 uur erachteraan ... denk dat ik morgenavond keiverrot ben maar zal proberen nog wat meer te schrijven 😊

1. Gerrit en Mariet:
    11 februari 2019
    In een woord...PRACHTIG. Geweldig dat je zoveel moois mag meemaken.👌😍
  2. Marian:
    11 februari 2019
    Wow! Blijf maar lekker lang weg; ik word blij van jouw verhalen!
  3. Monica kerskes:
    11 februari 2019
    Het ziet er zo geweldig uit allemaal...geen woorden voor...top reis voor jou en je reisgenoten. Geniet! Kus, Monica
  4. Josje:
    11 februari 2019
    Heerlijk hè, zo overweldigd te raken van de pracht van moeder aarde. Ik herken het zo van onze Bali-reis.
    Neem het allemaal maar goed in je op. En maak maar lekker veel foto's en filmpjes. Zo'n vakantie vliegt voorbij. Have fun!!
  5. Johanna van de Laar-Pleij:
    Hallo Judith
    wat een prachtige dagen heb jij achter de rug, geen wonder dat je alles zo intens beleeft.
    Wat een prachtige bloemen en die grote vogels in de hal. Ik heb de foto's met bewondering gezien. Je kan je niet voorstellen dat er zulke geweldige plekken in de wereld zijn, alleen als je het zelf gezien hebt dan weet je het.
    Geniet van de komende dagen en neem af en toe een beetje rust om alles te verwerken. Ik denk dat je als een ander mens terug komt. Het is heel fijn dat de reis van de laatste dagen zo goed verzorgd was.
    Groetjes Annie
  6. Renate:
    11 februari 2019
    Wauw Juud . Fijn om te horen dat het echt een droomreis is. Krijg ook gewoon een lach op mijn gezicht van jouw verhalen en foto’s. Wat kan de natuur indrukwekkend zijn. Hoop deze reis ook ooit te gaan maken. En als je zo doorgaat kom je helemaal afgetraind terug🤣 Als herboren.
  7. Kitty Jansen:
    11 februari 2019
    ' het wordt wellicht wat saai' ??? Nee natuurlijk niet! Ik kan geen genoeg krijgen van al je verhalen. Je schrijft het zo beeldend dat ik het zelfs voordat ik de foto's zie al voor me zie!❤
  8. Ellen:
    11 februari 2019
    Helemaal niet saai hoor, zit met glimlach te lezen en een beeld te vormen van hetgeen je ziet. Beeld in mijn gedachten haalt het niet bij de foto’s: schitterend!!!
    Maar je sokken? Serieus?😜😘
  9. Huib:
    12 februari 2019
    Nou volgens mij zien we je nooit meer terug.