Abel Tasman National Park 12/2

12 februari 2019 - Motueka, Nieuw-Zeeland

En zoals wel vaker gebeurt tijdens vakanties gaat de tweede helft veeeeel sneller dan de eerste helft, de dagen vliegen voorbij.

Gisteren heeft Craig ons naar Shipcove gebracht waarna we op de boot naar Picton zijn gestapt. Veel stops onderweg dus ruim 1,5 uur gevaren. Daarna op zoek naar onze nieuwe chauffeur en bus in de enorme hitte maar gelukkig snel gevonden. Weer fijn een bus voor 36 personen terwijl we met 19 zijn dus we zitten gelukkig niet hutje op mutje 👍

Gisteren heerlijk geluncht bij een Nederlandse bakker met heerlijke broodjes waar we in gesprek raakten met een local, genaamd Brian Morris. Praatjesmaker voor 10 maar geweldige man 😊 Daarna met zijn allen boodschappen gedaan en heerlijk gebbqt in de tuin met zijn allen, erg gezellig! Vanmorgen al vroeg uit veren want om 8 uur vertrek naar Abel Tasman National Park waar we konden varen, wandelen of  kayakken of een combi. de boottocht was al weer een feestje, heerlijk de wind in wapperende haren en de zon op je gezicht. Daarna in Anchorage overgestapt op kleiner bootje en naar Torrent Bay gevaren waar we eerst uitgebreide instructies kregen. Best nog een gedoe om alles aan te trekken voordat je veilig en droog in die kayak kan gaan zitten wat ook nog een uitdaging is zonder te kantelen. Daarna heerlijk een stuk de open zee op, langs mooie natuur, rotspartijen, zeehondjes, echt gaaf. Alleen mijn camera zat goed waterdicht opgeborgen in een aparte tas dus kon geen foto’s onderweg maken. Het risico dat mijn mobiel in het water zou belanden was te groot 😬

Na 4 uur kayakken (incl 1 uur lunchpauze) zouden we nog 2 uur gaan wandelen. Het was echt snikheet en ik vond het wel mooi geweest, heb lekker al een boot eerder terug genomen naar het haventje en daar genoten van wederom een portie green lip mosselen en een hokey pokey ijsje 🤗😋 Toen de rest van de groep 2 uur later kwam, met zijn allen weer naar de supermarkt om weer wat spullen te kopen voor op de bbq, er was zoveel (sausjes, salades etc) over van die dag ervoor.

Nu gaan we zo op weg naar Kaikoura, onderweg koffie- en lunchstop, een wijnproeverijj (joepie 😄) en morgen walvissen spotten op zee, hopelijk laten de beestjed zich een beetje zien 🙏

Het enige vervelende op het zuidereiland zijn de sandflies 😕 Ben al helemaal lek geprikt en het jeukt als hel 😣 Straks even kijken bij de drogist voor iets tegen de jeuk.

En oh ja, al 15 dagen rookvrij ... 😬

1. Karin Rixt:
    12 februari 2019
    Wat weer een heerlijk verhaal! En al 15 dagen rookvrij, man wat goed! Ik lees je weer.

Geniet nog fijn,

Karin Rixt
  2. Mariet en Gerrit:
    12 februari 2019
    Als je nog maar terug naar huis wil komen met zoveel moois.😎 Inderdaad knap van je dat je niet meer gerookt hebt. Top😘
  3. Marianne:
    12 februari 2019
    De locals weten vast iets tegen het lek gestoken worden vs de jeuk ..ennuh wie weet .. helpt de wijn ook wel 🙃

Op naar nieuwe avonturen! X
  4. Harold:
    13 februari 2019
    Mooi om je verhalen te lezen,ondanks wat prikjes een verbluffend mooi verslag van een geweldige reis 😎
  5. Mary Van der Schelling:
    13 februari 2019
    Prachtig buuf geniet iedere ochtend van je verhalen .Geniet er nog maar intens van❤
  6. Antoinette Heijnen:
    13 februari 2019
    Ik geniet mee met je. Goed dat je gestopt bent! 👍👍
  7. Gaby:
    13 februari 2019
    Wow wat een mooie ervaringen, behalve dat lekprikken dan🤪. En wat goed van je dat je al 2 weken niet meer rookt. Volhouden🍀
  8. Monica kerskes:
    13 februari 2019
    Hè Judith, ik vind geweldig hoe jij op zo authentieke en spontane wijze je beleving verwoordt...ik geniet van je verhalen. Dank je wel en gefeliciteerd, 15 dagen niet roken. Voelt het een beetje goed in je keel en longen?
  9. Kitty Jansen:
    13 februari 2019
    Gaaf hoor dat zee kayakken en super stoer ook! Ik heb het op de poolzee gedaan op Spitsbergen dus mega koud. Ik ben helaas niet omgeslagen maar twee anderen uit de groep wel brrr... Ik durfde helaas ook weinig foto's te maken. Heb alleen een foto van de omgeslagen boot en daar was het stel dat in het water lag dan wel weer blij mee. op de terugweg deed ik hem ook maar in de waterdichte ton haha...En wat super knap dat je al 15 dagen rookvrij bent! Ook daar ervaring mee dus weet hoe lastig dat is. Xxx