Van Motueka naar Kaikoura

13 februari 2019 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vandaag even zonder nieuwe video’s en foto’s: de WiFi is hier zo slecht dat het een uur duurt om 1 foto te downloaden laat staan een video 🙄 😳

Vanmorgen om half 9 vertrokken uit Motueka. We hadden daar appartementjes dus sliepen met meerdere mensen bij elkaar, ik bij Jantje en Yvonne. Deze 2 slapen meestal vroeg dus ben lekker in de woonkamer gaan liggen zodat ze geen ‘last’ van me hadden. Moest nog wachten op de was die ik in de machine had gestopt zonder zakken te controleren waar dus papieren zakdoekjes in zaten 😦 Niet handig, alles kon dus weer opnieuw dus het werd een beetje laat. De hele dag had ik al last van mijn linkeroog/lens, het irriteerde. Toen ik uiteindelijk mijn lens uitdeed, had ik slechts iets meer dan de helft van mijn lens tussen mijn vingers, de rest zat nog in mijn oog 😵 Niet fijn, veel met water gespoeld en gedruppeld en vanaf vanmorgen geen last meer dus ga er vsnuit dat het ontbrekende stukje er wel uit is getraand 🤔

Vanmorgen dus 8.30 weg gereden en een koffiestop gemaakt in Havelock, DE plek waar de green lip mossel vandaan komt maar bij de koffie smaken ze niet echt lekker dus heb even overgeslagen 😬

De volgende stop was bij Peter Yealands wijnfarm. Enorme wijngaard met een fantastisch picknickplekje om te lunchen met een uitzicht waar je weer stil van wordt. Daarna kon je naar een wijnproeverij maar daar doe je mij geen plezier mee dus ben met wat anderen even langs de dieren gegaan die ook de farm lopen zoals kippen, eenden, kalkoenen, varkens en babydolls. Die laatste zijn kleine schaapjes die goed zijn om te grazen maar te klein om bij de wijnrank te komen. Helaas lagen ze in de schaduw en lieten zich niet dichterbij zien. Toen maar wat plezier gemaakt met de varkens 🐖 die er in alle kleuren en formaten rondliepen. Onderwijl liep ik lekker te sabbelen op een toffee tot ik ineens een erg hard stuk daarin voelde .... ja hoor, mijn vulling die een week voor vertrek is gezet ligt er helemaal uit 😳 Heb nu dus een sooort ‘krater’ in mijn mond waarvan  ik uureraard minimaal 25x per dag denk ‘niet met je tong erin’  om het vervolgens toch te doen 🙈 Gelukkig geen pijn, maar fijn is anders 😕

Vanmiddag ook nog een spontane stop gemaakt  langs de snelweg waar op een partij rotsen heel veel zeehonfen/leeuwen lagen 💖

Rond 17.15 aangekomen in het Blue Seas motel in Kaikoura, ook weer leuke appartementjes die ik wederom met dezelfde mensen deel (die dus allebei al bijna 2 uur liggen te slapen). Vanavond met bijna de hele groep wezen eten bij De Pier (calamaris deze keer i.p.v. mosselen). Was leuk en lekker. Na 5 avonden met de groep eten, eet ik morgenavond weer eens ‘thuis‘, lekker een salade en broodjes gekocht.

Nu naar bed, morgen 8 uur er uit en 9.15 richting haven voor het walvis spotten. Laten we hopen dat ze zich laten zien 😉

Morgen  hopelijk wat meer nieuws (met plaatjes 😉)

1. Johanna van de Laar-Pleij:
    13 februari 2019
    een mooi verhaal, wat een afwisseling met het slapen, hotel, appartementjes, het was fijn dat je ook in de kamer kon slapen, je hebt het rijk alleen en kan doen en laten wat je wil. Het probleem met de papieren zakdoekjes ken ik, je baalt dan als een stekker, maar ja het komt ook weer goed.
    Lieve groetjes Annie
  2. Kitty Jansen:
    13 februari 2019
    Ooh nee je kies!! Balen zeg?! Ja die vullingen wachten niet met eruit vallen totdat het uit komt. Heb het zelf ook eens gehad op een vakantie. Hoop dat je er niet al te veel last van hebt, Verder klinkt alles weer meer dan geweldig!
  3. Mary Van der Schelling:
    14 februari 2019
    Geweldig buuf een mens kan wat meemaken zo ver van huis.Maar geniet nog maar fijn .❤
  4. Janita Blom:
    14 februari 2019
    Veel plezier nog Judith, wat een overweldigende schoonheid op de foto's m.u.v de sandflie spots natuurlijk ;)) Zijn erg vervelend.
    Lieve groet Janita
  5. Petra de Koning:
    14 februari 2019
    Leuk verhaal wel waardeloos met je kies maar in nood kan je hem altijd laten vullen bij een tandarts. Meestal betaald je verzekering het terug. Maar hopelijk heb je ergeren last van.