De eerste week

5 februari 2019 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Echt superleuk al jullie positieve leuke reacties op de verslagen, foto’s en video’s, dank je wel 😘

Inmiddels al ruim een week in Nieuw Zeeland en het voelt als minimaal 2 weken 😱 Al zoveel gezien en gedaan, zoveel nieuwe indrukken, echt overweldigend. In het eerste filmpje in Auckland ben ik behoorlijk emo en de jetlag is inmiddels wel weg maar ik kan nog steeds iedere dag geëmotioneerd raken. En of dat nu in Auckland is, op een zeilboot in Paihia, bij de champagnepool, boven de vulkanen of op het terras van mijn hotel ... het maakt niet uit, de tranen komen vanzelf. Wel hele blije tranen hoor maar nog steeds geen idee wat het nu precies is, het land, de mensen, de omgeving? Wellicht kom ik er nog achter waar het vandaan komt, maar het is in ieder geval een hele sterke emotie.

De groep is wel ok, ik ben de op 3 na jongste. Kan het niet met iedereen even goed vinden maar ook dat is geen verrassing 😬 Soms vind ik het wel lastig want in tegenstelling tot wat veel mensen denken ben ik niet echt een groepsmens. Ja, voor een dagje of 2 maximaal maar dan heb ik echt weer even tijd alleen nodig. Gelukkig is die ruimte er ook, zoals vandaag. Bijna alle mannen (8 vd 11) lopen vandaag samen met onze stoere reisleidster Ageeth de Tongariro Alpine crossing van 19 km. Heb even getwijfeld of ik ook mee zou gaan maar mijn conditie is gewoon niet goed genoeg voor deze zware tocht. Bovendien als je start, moet je door, je kan niet na bijv 6km beslissen om te stoppen of terug te gaan. Kortom, ik durfde het helaas niet aan want het schijnt zo’n waanzinnig mooie en indrukwekkende tocht te zijn. https://www.tongarirocrossing.org.nz/

Dat betekent dus dat alle vrouwen (7) en 3 mannen vandaag op pad gaan voor een wat kortere wandeling en ergens lunchen en ik lekker tijd voor mezelf heb. Heb in 2 dagen tijd nog geen lig nog geen 8 uur geslapen door een snurkster die dwars door mijn oordoppen heen snurkt 🙄 dus een extra tukkie is wellicht ook een optie. Nog 1 nachtje en dan mag ik weer 2 nachtjes alleen slapen 🤗

Heb net uitgebreid ontbeten in plaats van  snel wat yoghurt en fruit op de hotelkamer naar binnen te gooien) en ga de omgeving wat verkennen. Morgen vertrekken we naar Wellington en zaterdag vliegen we naar Picton en verblijven we 2 dagen in Marlborough Sounds waar we nul komma nul bereik hebben dus dan moeten jullie het even een paar dagen zonder fotoverslagen doen 😉

1. Kitty Jansen:
    5 februari 2019
    Ik vind het nogal wat hoor 19 km zonder trainen. In Nederland heb ik altijd maximaal 20 gelopen en dan loop je op vlak terrein. Denk dat ik dezelfde beslissing had genomen. Een heerlijke wandeling met tijd voor een stop en een foto af en toe is zo veel relaxter. Ik geniet van je verhalen! X