Dag 5 Paihia Bay of Islands

1 februari 2019 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Een van de mooiste gebieden van NZ is Bay of Islands. Omdat ik nog steeds loop te snotteren, proesten en niesen mag ik ook de komende 3 nachten een kamer voor mij alleen, best een luxe. Erg mooi hotel, aan het water, mooie ruime en schone kamers, fijne bedden en heerlijke douches.

Vanmorgen vroeg opgestaan omdat we al om 7 uur werden opgehaald om naar Cape Reigna te gaan. Het meest noordelijke puntje van het Noordereiland dat je kan bereiken, de plek waar de Tasmanische Zee en Grote Oceaan elkaar ‘ontmoeten’ en samensmelten, zo mooi 😍 Ook een hele spirituele plaats omdat volgens de Maori dit de plek is waar de geesten van de doden overgaan naar de andere wereld.

Onderweg nog gestopt bij een kauribos. Ook al hadden we die gisteren al gezien, de bomen blijven indrukwekkend. Daarna nog een koffie- en lunchstop gehad in  Whangaroa en Houhora. Niks bijzonders, koffie was ok en de lunch was vette en smakeloze fish and chips maar de omgeving beide keren maakte alles goed ;-)

Daarna door naar Te Paul Stream waar enorme zandheuvels zijn en waar we konden sandboarden, zo gaaf! Alleen dat naar boven klimmen in het mulle zand met deze temperaturen is loodzwaar maar de kick van pakweg 10 seconden toch wel waard. Heb een filmpje geplaatst van 1 van mijn medereizigers die een go pro heeft, echt heel leuk om te doen!

Daarna dus door naar de plek waar het vandaag allemaal om ging, Cape Reinga. Erg mooi daar maar dat zie je ook in mijn filmpje. Heel bijzomeer is dat tussen die rotsen aan de rand van de zee ook een boom groeit, the ancient survivor. Vond het er erg indrukwekkend en blij dat ik toch ben gegaan ondanks mijn grieperige gevoel (wat trouwens wel beter gaat!)

Op de terugweg zijn we langs Ninety Miles Beach gegaan, dat is dus gewoon crossen op het strand met de bus, gaaf en best spannend want je voelde de bus soms behoorlijk slippen. Zo’n mooi en lang strand en werkelijk geen mens te zien, ongelooflijk.

Thuis gekomen om 19 uur, nog even wat boodschappen gedaan voor het ontbijt dat ik zo ga nuttigen, daarna gedoucht en met een klein clubje heerlijk wezen eten bij Charlotte’s Kitchen aan het water http://www.charlotteskitchen.co.nz/

Ik had geen puf meer om te schrijven dus wekker uurtje eerder gezet vandaag. Over een uurtje dus richting Russel waar de zeilboot de Phantom op ons ligt te wachten, heel veel genieten hoop ik maar ook heel veel en goed smeren!

1. Conny:
    1 februari 2019
    Veel plezier en ik hoop dat je snel opknapt (al is een kamer alleen ook wel heerlijk)
  2. Marian:
    1 februari 2019
    Blij dat je wat opknapt! Blijft fascinerend wat je allemaal ziet; nu de kiwi nog....😉
  3. Jolanda K:
    2 februari 2019
    Je schrijf leuk Judith! Mooie reis maak je.
  4. Jaap van Elst:
    Heerlijk, je reisverslag.
    Wel even opgezocht wat een Kauri was.
    Heel bijzondere bomen!!!
  5. Josje:
    2 februari 2019
    Wat een mooi verhaal van een bijzondere dag, Judith. Fijn te lezen dat het je wat beter gaat. Zo balen, als je tijdens je droomreis niet helemaal fit bent. Dankjewel voor het delen. 😘
  6. Christel:
    2 februari 2019
    We genieten op afstand gewoon met je mee, heel veel plezier daar en lekker genieten , ik kijk al uit naar je volgende verslag 😉
  7. Petra de Koning:
    2 februari 2019
    Gelukkig dat je op knapt en wel fijn eigen kamer ik zou het toch niet fijn vinden met een vreemde te slapen. En zeker als je niet lekker bent. Leuke en mooie foto’s geniet ze
  8. Karin Rixt:
    3 februari 2019
    Leuke blogs en vlogs stuur je. Ik lees ze met plezier! Je hebt bij mij iets aangewakkerd. Nieuw-Zeeland en Australië, daar wil ik al jaten naartoe. Mochten ook mijn kinderen allemaal op eigen benen staan (1is al uit huis) dan ga ik ook.
    Veel plezier daar!

Karin.