Dag 3/4 Auckland- Paihia

31 januari 2019 - Paihia, Northland, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Sorry sorry sorry, het reisverhaal dag 1 had ik per ongeluk geplaatst terwijl het nog niet af was. Toen maar gewist want zo’n half verhaal is ook niks ;-)

Na een redelijke eerste nacht slapen in het Auckland City hotel even een klein wandelingetje gemaakt. Zo onwerkelijk was het om hier nu echt rond te lopen. Ik was best wat emotioneel maar de vermoeidheid zal daarbij ook wel een rol hebben gespeeld ;-) Met de hele groep zijn we gaan ontbijten bij Raw Powder, waar we tegelijk de briefing van de reisleidster Ageeth kregen met allerlei nuttige informatie. Alle excursiemogelijkheden kwamen voorbij (heel veel!) en waar Ageeth allemaal al een prebooking voor heeft gedaan (soms al in oktober) omdat ze anders gewoon vol zitten. Besloten om rustig te starten met een boottripje naar Rangitoto. Anderen gingen winkelen en een terrasje doen in Davenport maar aangezien ik ook sinds maandag ben gestopt met roken zijn terrasjes nu even geen goede plek voor mij, het boottochtje dus. Eerst mijn petje ingeruild voor een goede zonnehoed, die heb je echt nodig, zeker met de hittegolf die er nu is.

Rangitoto is een vulkanistisch eiland, heel vruchtbaar en dus heel groen en ligt op 20/25 minuutjes varen vanaf Auckland. Wat alleen niet zo slim van ons was dat we niet bedacht hadden dat je met jetlag in je lijf niet zomaar even met 30 graden midden op de dag een berg/vulkaan moet gaan beklimmen. Voelde mijn hoofd bonken en werd kortademig en ben halverwege met de overige 3 dames omgedraaid en weer terug gelopen richting boot. Daar begon het ‘gedonder’: werd van de ene op de andere minuut snotverkouden en steeds beroerder. Waarschijnlijk ook een allergische reactie op iets wat daar op die berg groeide.

En helaas duurt dat nog steeds voort, snuit me suf, heb hele waterige ogen (dus veel foto’s met zonnenbril ) pijn mijn keel, proef niks ... kortom, ik heb me wel eens beter gevoeld. Natuurlijk baal ik ervan maar probeer toch zoveel mogelijk mee te doen en te krijgen ondanks deze zeer vervelende bijkomstigheid (echt niet fijn als er uitleg ons idd wordt gegeven en ik er constant doorheen sta te snuiven, snuiten of niezen).

Sta nu op het punt mijn bed in te duiken. Wil morgen dolgraag met de groep mee naar het Noorderlijkste puntje van het eiland waar de groene Tasmanische zee en de blauwe Grote Oceaan met elkaar ‘botsen’. https://www.nieuwzeeland-info.nl/Nieuw-Zeeland_cape_reinga.html

Dat betekent 6 uur mijn bed uit 🙄
Dit betekent ook dat ik wel de foto’s en video’s plaats van gisteren en vandaag maar zonder verhaaltjes want heb er nu gewoonweg de energie niet voor.  Vandaag zijn we onderweg naar het mooie Paihi BY of Islands naar en in het zeer indrukwekkende Kauri bos geweest, zo mooi 😍

Het is allemaal zo prachtig, zo mooi, zo overweldigend. Het laat zich amper in woorden vatten.  Duimen jullie ajb voor me dat ik me morgen beter voel? Voor mijn fijner en voor jullie ook want dan heb ik ook weer energie genoeg om te schrijven ;-)

Tot snel!

1. Mariet en Gerrit:
    31 januari 2019
    Wat mooi Judith, maar vind het wel jammer dat je niet fit bent en hoop wel dat je van alles toch kunt genieten. Veel plezier en blijf je zeker volgen. 😘
  2. Heidi:
    31 januari 2019
    Hoop dat je je snel beter voel heel veel plezier zal voor je duimen dat je morgen meekan
  3. Vivienne:
    31 januari 2019
    Ik duim voor je, hoor... Ik zal proberen vaker op je blog te kijken ; kan je ook een melding krijgen als jij iets hebt gepost?
    Grtz, Vivienne
  4. Ellen Weteringe:
    31 januari 2019
    Ik duim!!! Zonde als je daar griep hebt!!
  5. Johanna van de Laar-Pleij:
    31 januari 2019
    hallo Judith, wat geweldig dat je deze reis nu begonnen bent, ik heb het verhaal gelezen, het is allemaal heel apart en totaal nieuw, ik kan mij wel begrijpen dat je dan tranen krijgt, het overweldigt je . Het is wel erg jammer dat je nu zo verkouden bent en hoop van ganser harte dat het morgen beter gaat, heel veel sterkte maar vooral een schitterende reis. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten.
  6. Richard:
    Mooie foto’s en video’s
    Geniet ervan, hoop dat je snel opknapt.
    Ook hier in Curacao is het een hoop gesnotter en gekuch😷
    Kijk uit naar je volgende verslag
  7. Els:
    31 januari 2019
    Hoop dat je je snel beter voelt en geniet van je mooie reis
  8. Silvia:
    31 januari 2019
    Ik hoop dat het geen griep is, maar een rottig plantje waar je even last van hebt en je snel weer alles kunt doen wat je gepand hebt
  9. Emilie:
    31 januari 2019
    Leuk om het begin van je reis te lezen, het lijkt me prachtig daar. Idd jammer van je verkoudheid, hopelijk knap je snel op.
  10. Inge:
    31 januari 2019
    Hey Juut, wat een geweldige ervaring, hoop ook dat je snel opknapt en optimaal kunt genieten van je reis. Xx
  11. Petra:
    31 januari 2019
    Wat een mooi avontuur ben je begonnen. Hoop wel dat je snel opknapt hoor.
  12. Henriette kleijn:
    31 januari 2019
    Geniet van je droomreis en hooelijk ben je heel snel weer topfit
  13. Mariette:
    31 januari 2019
    Jammer dat je je nu zo rot voelt, hopelijk snel weer beter. Super dat je gestopt bent met roken! Houd vol he👍
  14. Renate:
    Hey snotneusje,
    Waarom worden mensen altijd ziek als ze op vakantie gaan🤔😬
    Beterschap en hopelijk knap je snel op. X
  15. Wiljan:
    31 januari 2019
    Mooi begin, belooft veel voor het vervolg. Snel weer opknappen en zo blijven genieten als je nu doet.
  16. Colly:
    31 januari 2019
    Ah Juup, wat jammer dat je je niet lekker voelt! Als het een allergische reactie is, heb je daar al medicijnen voor gevraagd? Hoop dat je gauw opknapt. Dan kan je minstens dubbel zoveel genieten! X
  17. Lisette:
    31 januari 2019
    Ziek worden na stoppen met roken (goed bezig trouwens!👍👍🤩) is n veelgehoorde klacht😓 hoop dat je snel opknapt; slapen helpt vaak. Veel plezier nog!❤
  18. Kitty Jansen:
    31 januari 2019
    Oooh balen dat je je zo rot voelt!! Hoop echt dat je snel opknapt en daarna alleen maar gaat genieten van al dat moois daar. 💋
  19. Petra de Koning:
    1 februari 2019
    Wat is het mooi daar en ik hoop dat je morgen beter gaat voelen. Je bent daar om te genieten en niet ziek te zijn.
  20. Ellen Brons:
    1 februari 2019
    Genieten hoor! Ik hoop dat je snel weer opknapt.
  21. Mary Van der Schelling:
    1 februari 2019
    Geweldig dat je daar nu bent knap gauw op en ga genieten.❤
  22. Jayne:
    1 februari 2019
    Sterkte, maar hopelijk evengoed volop genieten meis! 😘
  23. Sander:
    1 februari 2019
    Beterschap Judith, en daarna have fun down under !
  24. Josje:
    2 februari 2019
    Goed geschreven, Judith.
    Wat fijn dat je ook nog de links in je verhaal zet met wat achtergrondinformatie.
    Wat goed dat je gestopt bent met roken. Maar wat Lisette zegt, vaak voelen mensen zich eerst beroerder dan beter. Hopelijk voel je je snel weer beter.
    En laat die tranen maar gaan. Heerlijk in het moment leven en genieten van al dat bijzondere wat op je pad komt. (Had ik ook op Bali 😉)